[linux] Re: Xen advies gevraagd

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Zo Jan 4 12:34:46 CET 2009

On 2 Jan 2009, at 23:55, Hugo van der Kooij wrote:

> Die distro waar je het handigste mee bent. Vooral op de commandline en
> in de config files zonder GUI.

duidelijk

> Maar persoonlijk snap ik nooit waarom mensen zo graag met zo veel
> distro's stoeien. Als het doet wat je wil doen op een manier die bij
> jouw voorwaarden past dan ben je toch klaar.

ik ben destijds met suse begonnen omdat ik iemand in de buurt had die
daar fan was was. sindsdien heb ik netjes alle updates doorgevoerd en
ook wel eens naar andere distro's gekeken, en toch nooit doorgezet.

nu ga ik mijn diverse zelfbouw systeempjes vervangen door een 'echte'
server, waarop ik onder xen alle andere machientjes wil vervangen
'server consolidatie'.
omdat ik minder tijd aan beheer wil bestend en meer aan gewoon werk
heb ik gekozen voor sme-server voor de dagelijkse gang van zaken, daar
moet mijn vrouw ook mee overweg kunnen en het is haar bedrijf.

sme-server is gebaseerd op centos, dus daarom denk ik aan centos als
dom0.
suse doet naar mijn smaak teveel achter mijn rug, dus wil ik een
'schoner' systeem. daarom denk ik ook aan centos/debian, waarbij de
plus van debian is dat er zoveel software beschikbaar is.

dus naast centos-dom0 en domu-centos-smeserver denk ik nu aan een
extra domu-debian voor het speel en testwerk.

klopt dit?

> Hugo

paul.