[linux] Re: Xen advies gevraagd

Hans van der Made nllgg op ukemi.com
Zo Jan 4 13:27:34 CET 2009

paai wrote:
 > Niettemin: het feit ligt er. "Koop dan andere hardware" is alleen
 > maar je kop in het zand steken voor zeer re'eele problemen.

Welke hardware je koopt is niet relevant, zolang fabrikant en verkoper
niet weten dat Linux-compatibiliteit je beslissing stuurt. Of ze (veel)
inkomsten mislopen of juist meer verdienen dankzij Linux doet niet
terzake als ze maar weten waar dit vandaan komt.

Misschien komt er ooit nog wel een testsuite uit, als grote distro's de
handen ineen slaan. Een tooltje dat o.m. in Windows je hardware
inventariseert en vertelt welke Linux-distro's gegarandeerd werken op
jouw pc. Met het submitknopje kan je vervolgens een database helpen
vullen waarmee websites als http://www.tweakers.net/pricewatch/ kunnen
controleren op Linux-compatibiliteit. Uiteraard moet de leverancier
waarnaar wordt doorgeklikt wel meekrijgen dat de bezoeker perse
Linux-compatibele hardware wilde hebben, anders is het voor niets
geweest :-)

Ik zie het wel zitten, Ubuntu- of Suse-certified hardware...

Groet,

Hans