[linux] Re: Xen en LVM met daarbinnen LVM

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Zo Jan 4 15:03:40 CET 2009

Op 20090104 om 12:42 schreef Paul de Vries:
> in alle voorbeelden van Xen zie ik eigenlijk dat LVM wordt gebruikt,
> zeg maar
>
> sda1 = boot
> sda2 = lvm
> lv0 = root dom0
> lv1 = disk domu-1
> lv2 = disk domu-2
>
> en binnen een domU dan weer dezelfde opbouw:
>
> xvda1 = boot
> xvda2 = lvm
> lv1 = root
> lv2 = swap
>
> oftewel LVM binnen LVM. qua performance moet dat prima kunnen.

> [...]

Waarschijnlijk toch wel!

En dan komt de volgende vraag: Wat doet de domU als zijn disk groter wordt?
(Je bent dan reeds voorbij het punt dat dom0 het goed vind)

Mijn inschatting is dat de guest in domU wel kan zien hoe groot zijn
disk is. En denk (hoop) dan ook dat er _geen probleem_ is.

Als het meezit wordt het uitgeprobeerd.
Helemaal mooi zou zijn als het dan aan deze mailinglist gemeld.

Geert Stappers
in een voorzet voor verdere informatie uitwisseling