[linux] Re: Harde schijf laptop wel zichtbaar, maar niet toegankelijk.

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Di Jan 6 19:29:31 CET 2009

Hans van der Made wrote:

> Probeer /dev/hda in plaats van hda1, als je de partitietabel wil meenemen.

Dit onder aanname dat er maar 1 disk in de machine hangt en dat die van
een (PATA) IDE-smaakje is.
Dit commando kan verder ernstige schade aan data toebrengen.
U bent gewaarschuwd.

Udo