[linux] Re: Harde schijf laptop wel zichtbaar, maar niet toegankelijk.

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Di Jan 6 19:46:41 CET 2009

On Tuesday 06 January 2009 19:29:31 Udo van den Heuvel wrote:

> Dit onder aanname dat er maar 1 disk in de machine hangt en dat die van
> een (PATA) IDE-smaakje is.

Volgens mij is hda/b/c.. altijd IDE. Ik heb dit trouwens ook wel eens moeten
gebruiken op een sda schijf, om een paar logical volumes weg te werken...

> Dit commando kan verder ernstige schade aan data toebrengen.

Je meent het... de data zullen zelfs onherstelbaar verdwenen zijn, zie de
vierde regel hierboven.

--
J.J. Gerritse
Mühlenstraße 11