[linux] Re: Harde schijf laptop wel zichtbaar, maar niet toegankelijk.

Guus Snijders gsnijders op gmail.com
Di Jan 6 19:53:36 CET 2009

Op 6 januari 2009 17:28 heeft Bas Roufs <basroufs op gmail.com> het
volgende geschreven:

> Het 'mounten' lukte net wel - dat wil zeggen: na enkele foutmeldingen
> zag je toch het groene driehoekje rechtsonder, het driehoekje dat aangeeft
> dat een harde schijf of een ander medium 'gemount' is. Anderzijds: de
> verwachte consequentie van het 'mounten', dus daadwerkelijke toegang
> tot de harde schijf, deed zich niet voor.

Ik vraag me nu toch een beetje af of die schijf nog wel in orde is... (zou goed
kunnen, hoor).
Als je die schijf probeert te mounten en daarna dmesg gebruikt, zie je dan
toevallig nog wat meldingen over die HDD?

Als hij idd defect is, staan hier waarschijnlijk een aantal hardware-errors in,
als het "alleen maar" om een beschadigd FS gaat, is dat ook wel vrij
duidelijk aangegeven.

mvg,
     Guus