[linux] Re: Geen verbinding met draadloos netwerk na reboot (Ubuntu Studio 8.04.1)

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Do Jan 8 19:26:04 CET 2009

On do, 2009-01-08 at 16:34 +0100, Jan Joosten wrote:
> Beste mensen,
> Hebben jullie ideeën om het volgende probleem op te lossen.
> Na het opnieuw opstarten van de pc van mijn zoon met Ubuntu Studio 8.04.1 is
> er geen verbinding met ons draadloos netwerk.
> Hij gebruikt een usb dongel (Gigaset 110) met atheros chipset. Dat betekent
> dat er geen open source driver beschikbaar is en dat hij van ndiswrapper
> gebruik moet maken.
Ik dacht dat Ubuntu voor de Atheros chipset de madwifi driver gebruikt
(geen ndiswrapper) Deze is meen ik onderdeel van de restricted drivers.
Controleer eens of die restricted drivers zijn geïnstalleerd. Voorzover
ik me herinner moet het dan zonder problemen werken.

Aart