[linux] Re: Geen verbinding met draadloos netwerk na reboot (Ubuntu Studio 8.04.1)

Jan Joosten jan_joosten op planet.nl
Vr Jan 9 14:44:04 CET 2009

On Thursday 08 January 2009 19:26:04 Aart Koelewijn wrote:

> Ik dacht dat Ubuntu voor de Atheros chipset de madwifi driver gebruikt
> (geen ndiswrapper) Deze is meen ik onderdeel van de restricted drivers.
> Controleer eens of die restricted drivers zijn geïnstalleerd. Voorzover
> ik me herinner moet het dan zonder problemen werken.

Bedankt voor het meedenken.
Ja, de restricted drivers worden gevonden, in ieder geval die van mijn Nvidia
grafische kaart.
De drivers van het Madwifi project ondersteunen voorlopig geen Atheros
chipsets in usb netwerkkaarten en dat is die van mij. Ik moet dus de
ndiswrapper wel gebruiken om de 'dongel' aan de praat te krijgen. Dat lukt ook
met wat moeite, maar probleem is dat bij iedere nieuwe start van de pc het
netwerk weer helemaal geconfigureerd moet worden, inclusief het opvragen van
een ip-adres met dhclient.
Met vr gr
Jan J

NB Heb nog een keer geantwoord omdat ik mijn eerste antwoord niet meer via de
list kreeg toegestuurd. (Of is dat zo ingesteld?)