[linux] Re: Harde schijf laptop wel zichtbaar, maar niet toegankelijk.

Bas Roufs basroufs op gmail.com
Za Jan 10 19:17:19 CET 2009

> Wat je zou kunnen  proberen (aangenomen dat hij inderdaad leeg mag) > is iets als > dd if=/dev/zero of=/dev/hda1  en dat dan een tijdje laten
> lopen......

Beste allemaal

Een half uur geleden heb ik dit commando via terminal losgelaten op de
harde schijf van de laptop:

dd if=/dev/zero of=/dev/hda

Aangezien ik een eventuele partitietabel ook wil overschrijven, heb ik
voor 'hda' gekozen in plaats van 'hda1'.
Tot nu toe loopt de machine nog steeds - dat is o.a. te merken aan een
flikkerend groen lampje dat is bedoeld om activiteit op de harde
schijf aan te duiden. Ik zie ook verder geen foutmeldingen. Maar ik
zie ook geen voortgangsrapportage of iets dergelijks. Mijn vraag is
nu: hoe kan ik weten wanneer het 'klaar' is, zodat ik kan proberen er
een Linuxdistro op te zetten?

Tot zover voor nu. Groet, dank,
Bas.

--