[linux] Re: Harde schijf laptop wel zichtbaar, maar niet toegankelijk.

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Ma Jan 12 10:44:43 CET 2009

On Sunday 11 January 2009 23:55:53 Bas Roufs wrote:
> Beste allemaal
>
> Ben weer een stap verder. N..a.v. deze aanbeveling:....
>
>  >... Stoei eens lekker met cfdisk (en lees man cfdisk)....
>
> Heb ik de HD (40 GB) als volgt ingedeeld:

[...]

Ziet er niet onredelijk uit. Maar waarom probeer je het niet gewoon? Zet de
software erop (welke distro gebruik je?) en kijk dan met df hoe de partities
gevuld zijn. Bevalt het je niet, dan begin je gewoon opnieuw.

O ja, en voor /home zou ik een ext3 FS kiezen. Hoe, dat staat ook in de
manpage van mke2fs. Waarom: daar komen je gebruikersdata terecht, en die wil
je graag heel houden. De andere bestanden kun je altijd opnieuw installeren
van CD.

De suggestie van LVM (man lvm) is hier ook al langsgekomen. Dan heb je een
ander partitietype nodig.

--
J.J. Gerritse
Mühlenstraße 11