[linux] Re: Harde schijf laptop wel zichtbaar, maar niet toegankelijk.

Bas Roufs basroufs op gmail.com
Ma Jan 12 22:40:15 CET 2009

> Eh... swap heb je toch wel met mkswap behandeld en niet met mke2fs,
> hoop ik? Anders is het geen swap partitie maar een gewone filesystem.
Toen ik de manual van mkswap raadpleegde, bleek dat er nog iets aan
'mkswap' vooraf moest gaan: het commando 'swapon', bedoeld om een
specifieke swappartitie als zodanig aan te wijzen. Dus deed ik het
commando 'swapon -a /dev/hda4'. Toen kreeg ik de foutmelding 'invalid
argument'. Uit het manual kon ik niet halen op wat voor manier ik wél
HDA4 als SWAP kan aanwijzen. Kan iemand me op dit punt verder de weg
wijzen?

Groet, dank,
Bas.

--