[linux] Re: Harde schijf laptop wel zichtbaar, maar niet toegankelijk.

Ma Jan 12 23:18:08 CET 2009

On Mon, Jan 12, 2009 at 07:27:34PM +0100, Bas Roufs wrote:
> Heb je een ander idee voor de plaatsing van HOME? Ik had begrepen dat
> "HOME" een 'logische' partitie zou moeten zijn. Verder: bij het kiezen
> voor 'logical' maakte cfdisk er automatisch 'HDA 5' van.

je kunt het maken zoals je dat zelf wilt, een andere disk is ook goed,
als je die zou hebben bijvoorbeeld.

> Moet in de bootpartitie, HDA1, ook een ext3. filesysteem aangemaakt worden.

nee, en dat is zelfs onzinnig. ext3 is een journalling filesystem, leuk
voor als de boel op zijn b*k gaat tijdens het weg kliederen van data op
een disk. aangezien boot meestal niet zo vaak verandert..... (je leest
het gemiddeld alleen maar) -- dan is ext3 niet echt zinnig.

> Dit zijn nuttige aanwijzingen. Ik ga Kubuntu 8.10 op een 'verse' CD
> branden in de hoop dat het daarna wel goed gaat....

is het een studie-object of iets om tje tijd mee te verdoen of ja je er
ook zinnige dingen mee doen in de nabije toekomst?

--
http://www.linux-it.nl