[linux] Re: Xen en LVM met daarbinnen LVM

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Wo Jan 14 09:49:02 CET 2009

het heeft even geduurd, maar ...

On 6 Jan 2009, at 15:48, Robin van Leeuwen wrote:
> Op 4 januari 2009 15:03 schreef Geert Stappers
> <stappers op stappers.nl> het
> volgende:

>>> sda2 = lvm
>>> lv0 = root dom0
>>> lv1 = disk domu-1

>>> xvda2 = lvm
>>> lv1 = root

> [...]
> ook in
> domU beschikbaar.
>
> Nog een gokje (maar ik heb nog nooit met LVM binnen LVM
> gewerkt :-) , Als de
> LV1 in dom0 is vergroot, maar in domU nog niet,
> zul je binnen domU een PV zien waarop nu extra ruime beschikbaar is.
> BV je
> vergoot de LV1 in dom0 van 10G naar 15 G,
> en binnen domU zie je dan de situatie van een PV van 10G met een LV
> van 10G
> veranderen naar een PV van 15G met een LV van 10G
> dus nog 5G potientiele LV-ruimte vrij...

dom0LV   ------
domUdisk 112222 1=sda1=/boot 2=sda2=PV
domUPV   --2222
domUVG   --2222
domULV   --3444 3=xvda1=/boot 4=xvda2=/

na vergroting dom0LV1:

dom0LV   ------++++
domUdisk 112222???? ?=niet bewust van extra ruimte
domUPV   --2222----
domUVG   --2222----
domULV   --3444----

na domU fdisk delete p2, create p2 met oude startpunt en nieuwe
eindpunt :

domUdisk 1122222222
domUPV   --2222----
domUVG   --2222----