[linux] Re: fsck op grote partities

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Wo Jan 14 20:18:28 CET 2009

Hugo van der Kooij wrote:

> Los je probleem op. En schiet niet op de controleur die ziet dat iemand
> anders het verziekt heeft.

Wat voor cryptospeak is dit nu weer gezien de context?
Online een fs vergroten is in deze realiteit een normale handeling.
De tools doen het goed, zonder morren en het gaat zelden mis.
Daar zit dus geen probleem.
`Onder water` blijken er nu dus zaken minder fijn te gaan v.w.b. de
administratie van het e.e.a.
Dat zou een probleem kunnen zijn. Van de tool? De kernel?
De fs'sen worden groter en groter, de fsck-tijden idem.
Hoe krijgen we het e.e.a. veilig in het gareel?
Dat is zeer zeker een probleem.

Schiet u maar!

Udo