[linux] Re: fsck op grote partities

Fred Mobach fred op mobach.nl
Wo Jan 14 20:59:56 CET 2009

On Wednesday 14 January 2009 20:18, Udo van den Heuvel wrote:

> Wat voor cryptospeak is dit nu weer gezien de context?
> Online een fs vergroten is in deze realiteit een normale handeling.
> De tools doen het goed, zonder morren en het gaat zelden mis.
> Daar zit dus geen probleem.
> `Onder water` blijken er nu dus zaken minder fijn te gaan v.w.b. de
> administratie van het e.e.a.
> Dat zou een probleem kunnen zijn. Van de tool? De kernel?
> De fs'sen worden groter en groter, de fsck-tijden idem.
> Hoe krijgen we het e.e.a. veilig in het gareel?
> Dat is zeer zeker een probleem.

Je begrijpt nu misschien waarom ik op grote (> 2 GB) filesystems geen
ext(x) filesystems wil gebruiken. Het schaalt naar mijn idee niet
genoeg om het in een productie-omgeving in te zetten.

Oftewel, ik behelp me zolang maar met ReiserFS en XFS. Maar ik ben wel
benieuwd wat btrfs gaat brengen.
--
Fred Mobach - fred op mobach.nl - postmaster op mobach.nl
website : http://fred.mobach.nl