[linux] Re: Harde schijf laptop nu zichtbaar en ook toegankelijk.

Bas Roufs basroufs op gmail.com
Wo Jan 14 22:12:08 CET 2009

> "Memory is designed to be backward-compatible, so generally speaking,
> you can  safely add faster memory to a computer that was designed to > run slower memory. However, your system will operate at the speed of > the slowest module or system component (the "lowest common
> denominator" effect)."
Zelf heb ik een vergelijkbare situatie eerder meegemaakt toen ik in
een HP Pavilion een snellere DDR2-module bij een langzamere DDR2
module geplaatst had. De combinatie van die 2 geheugens werkt goed tot
op de dag van vandaag. Maar het gaat in dat geval om geheugens van één
'familie', namelijk 'DDR2'.
Pas aan de hand van de door één van jullie aangehaalde sites word me
duidelijk dat een vergelijkbaar 'familie' verhaal blijkbaar opgaat
voor de 2 soorten DDR modules waar ik nu mee te maken heb:
http://www.crucial.com/kb/answer.aspx?qid=4003
Tot zover voor nu. Vriendelijke groet,

Bas.

--