[linux] fedora fc10 connectivity raadseltjes

Harry R. harewood op xs4all.nl
Vr Jan 16 11:49:58 CET 2009

Ik heb mijn FC8 installatie vervangen door een verse
FC10 (geinstalleer op nieuwe partities en format). Nadat ik
een dag bezig was af te komen van GRUB error 2 en
error 22 meldingen werkt FC10, maar Internet verbinding
geeft problemen.

ik kan niet met firefox het internet op, wel met opera.
yum install werkt niet omdat yum de repositories niet kan
downloaden.
thunderbird wil niet installeren wegens gebrek aan
libstd++.so.5 libraries
evolution werkt niet omdat de server smtp.xs4all niet
bestaat (maar kan wel gepingd worden).

nochtans werkt ping naar zowel mijn eigen LAN als naar
willekeurige sites op het Internet.
ifconfig en route zien er goed uit, evenals de resolver. Ik
heb in firefox de proxy uitgezet en
de offlne mode naar online. Mijn linux machine hangt aan
een LAN router samen met 2
andere machines die het goed doen.

Volgens mij ben ik iets vergeten (....) maar kan werkelijk
niet bedenken wat. Voordat ik
allerlei configs ga posten, iemand een idee waar ik zou
kunnen kijken?

H.