[linux] fedora fc10 connectivity raadseltjes

Harry R. harewood op xs4all.nl
Vr Jan 16 11:49:04 CET 2009

Ik heb mijn FC8 installatie vervangen door een verse FC10 (geinstalleer op
nieuwe partities
en format). Nadat ik zowat een volle dag bezig was af te komen van GRUB
error 2 en error
22 meldingen werkt FC10, maar Internet verbinding geeft problemen.

ik kan niet met firefox het internet op, wel met opera.
yum install werkt niet omdat yum de repositories niet kan downloaden.
thunderbird wil niet installeren wegens gebrek aan libstd++.so.5 libraries
evolution werkt niet omdat de server smtp.xs4all niet bestaat (maar kan wel
gepingd
worden).

nochtans werkt ping naar zowel mijn eigen LAN als naar willekeurige sites
op het Internet.
ifconfig en route zien er goed uit, evenals de resolver. Ik heb in firefox de
proxy uitgezet en
de offlne mode naar online. Mijn linux machine hangt aan een LAN router
samen met 2
andere machines die het goed doen.

Volgens mij ben ik iets vergeten (....) maar kan werkelijk niet bedenken wat.
Voordat ik
allerlei configs ga posten, iemand een idee waar ik zou kunnen kijken?

H.