[linux] Re: Hoe de internetconnectie 'eth0' te activeren?

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Vr Jan 16 13:36:29 CET 2009

On vr, 2009-01-16 at 12:50 +0100, Bas Roufs wrote:
> Beste Paai en allemaal

> Zodra bepaalde nummers boven water kwamen via een ifconfig-a test, heb
> ik die aangepast, te weten:
> address 192.168.1.20
> netmask 255.255.255.0
> Zelfs de naam 'eth0' heb ik via een paar tests getoetst op correctheid.
> Alleen voor de 'gateway' heb ik nog geen  terminal/ unix test gevonden
> - zolang dat nog niet het geval is, houd ik de door jou gesuggereerde
> reeks cijfers en punten daarvoor aan: 192.18.1.1

Die gateway 192.18.1.1 is zeer onwaarschijnlijk zo niet onmogelijk in
combinatie met de andere ip's. Veel waarschijnlijker is 192.168.1.1 (of
was het maar een typefout, 18 ipv 168?), maar deze waarde is
modem-specifiek. Kijk dus eens in de handleiding van je modem.

Aart