[linux] Re: Weet iemand waarom google earth het bij mij niet meer doet?

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Za Jan 17 11:03:47 CET 2009

On vr, 2009-01-16 at 23:55 +0100, Hugo van der Kooij wrote:

> Google earth onder Linux heeft wat speciale zaken nodig. Start het eens
> vanuit een xterm en kijk eens waar over geklaagd wordt.
>
> Hier (Fedora 9) werkt het ongelofelijk traag. Het vreet 1 core volledig
> op aan CPU tijd. En is niet echt werkbaar als je weather info aan hebt
> staan.
>
> Ik heb in het verleden wat zaken gezien over OpenGL en andere dingen die
> je moet aanpassen in je X server om de boel vlotter te laten lopen.

Bij mij werkt het met Ubuntu 8.04 prima met een NVidia kaart en driver.
Met de X-org driver kun je het vergeten, veel te traag. Ik gebruik
Google Earth versie 4.3.7191

Aart