[linux] Re: Fritz!Box, XS4ALL en pptp-verbinding.

Huub Reuver h_reuver op mantell.xs4all.nl
Zo Jan 18 18:35:50 CET 2009

On Sun, Jan 18, 2009 at 11:26:14AM +0100, Roeland Th. Jansen wrote:

> naar de ISP zal dat vast niet zijn. De vroegere PPtP was (heel sneu)
> tussen je modem en je systeem. Een hele kort tunneltje fysiek gezien
> dus.

Als je je router weinig vertrouwt is het zaak je externe IP zonder
vertaalslagen door te geven aan je linux-pc.
Met de STH was een oplossing PPTP en een 2e "sipspoof".
Ik geloof overigens niet dat "sipspoof" werkt bij elk abonnement
via elke provider (of praktisch voor XS4All-Only).

Wat is daarvoor jouw oplossing?

Er bestaat natuurlijk ook de oplossing "gebruik een goede router in
plaats van een Linux router", maar dan ben ik toch benieuwd wat die
oplossing dan zou moeten zijn.

Met vriendelijke groet,
Huub Reuver