[linux] Re: Hoe de internetconnectie 'eth0' te activeren? - DEELS OPGELOST

Jelle de Jong jelledejong op powercraft.nl
Wo Jan 21 21:07:58 CET 2009

Jelle de Jong wrote:

> Ik zie deze mail thread groter en groet worden en vraag me toch af
> waarom dhcp niet gewoon gebruikt wordt. Volgens mij hoeft het allemaal
> niet zo moeilijk :-)
>
> # cat van de interface file, neem deze over!
> cat /etc/network/interfaces
>
> auto lo
> iface lo inet loopback
>
> auto eth0
> iface eth0 inet dhcp
>
> Ik heb een aantal tooltjes ontwikkeld voor configureren van wired en
> wireless netwerken, hoop dat deze eind dit jaar door alle debian
> [...]

Mocht ik toch echt iets gemist hebben mijn excuss, maar dhcp hoort
gewoon te werken voor elke client computer :-p.

En voor eth1 en eth0 dit kan tegelijk:

kdesudo kedit /etc/network/interfaces

auto lo
iface lo inet loopback