[linux] Re: Hoe de internetconnectie 'eth0' te activeren? - DEELS OPGELOST

Jelle de Jong jelledejong op powercraft.nl
Wo Jan 21 21:44:56 CET 2009

Aart Koelewijn wrote:

>  En voor mij in Ubuntu 8.10 bij Networkmanager aanklikken of ik een
> wired of draadlose verbinding wil, bij draadloos eventueel nog welk
> draadloos netwerk (als Networkmanager een draadloos netwerk ziet waar
> hij eerder op ingelogd is geweest wordt daar automatisch weer ingelogd),
> eventueel de key invoeren bij een nieuw netwerk en de boel werkt. In
> 8.04 had ik weleens problemen met die NetworkManager maar in 8.10 werkt
> het tot nu toe feilloos. Ik zie eerlijk gezegd niet hoe jij het met je
> tooltjes nog eenvoudiger kunt maken.
>
> Aart

Voor Aart, mijn configuratie programmas zijn er niet voor om dingen
eenvoudiger te maken, maar efficiƫnter, ik voel er weinig voor om bij
meer dan 100+ cliƫnt systemen met de muis elke keer netwerk manager aan
te klikken :-D.

Hiernaast gebruik netwerk manager veel geheugen en resources en heeft
het nog moeite met systeemwijde instellingen en internet als er in
single user mode wordt gewerkt.

Verder niets mis met network manager, maar het heeft zijn doelgroep, en
zo hebben mijn programmas ook zijn doelgroep :-D

Hoop dat dat zorgt dat ik geen bikeshed heb gestart :-D

Met vriendelijke groet,

Jelle de Jong