[linux] Re: Hoe de internetconnectie 'eth0' te activeren?

paai J.J.Paijmans op uvt.nl
Wo Jan 21 22:00:37 CET 2009

Aart Koelewijn wrote:

>  En voor mij in Ubuntu 8.10 bij Networkmanager aanklikken of ik een
> wired of draadlose verbinding wil, bij draadloos eventueel nog welk
> draadloos netwerk (als Networkmanager een draadloos netwerk ziet waar
> hij eerder op ingelogd is geweest wordt daar automatisch weer ingelogd),
> eventueel de key invoeren bij een nieuw netwerk en de boel werkt. In
> 8.04 had ik weleens problemen met die NetworkManager maar in 8.10 werkt
> het tot nu toe feilloos. Ik zie eerlijk gezegd niet hoe jij het met je
> tooltjes nog eenvoudiger kunt maken.

De netwerkmanager van Kubuntu is imho kaputt.  De helft van de tijd
bewaart  hij de instellingen niet of doet andere rare dingen. WEP-keys
en ESSIDs weigert hij doorgaans door te geven aan iwconfig.

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI                013-4662693