[linux] publieke omroep/ silverlight

jjc whoisjjc op yahoo.com
Vr Jan 23 16:49:13 CET 2009

Allen,

Mijn haren gingen overeind staan toen ik dit berichtje las:
http://www.nu.nl/internet/1904828/online-themakanalen-omroep-officieel-van-start.html

Ofwel, er wordt publiek geld gebruikt om de positie van een monopolist te versterken. Bovendien wordt er dubieuze technologie bij voorbaat toegepast. (DRM).

In Groot-Brittanniƫ is de BBC uiteindelijk overstag gegaan in ieder geval het materiaal ook voor niet-Microsoft gebruikers toegankelijk te maken- zou in Nederland toch ook een goede actie voor op te starten moeten zijn?
Zeker met de intentieverklaring van de NL-overheid om open standaarden te gebruiken?

Iemand een idee hoe daarover druk uit te oefenen?

John Jaarsveld

(Ik ga zelf morgen een week op vakantie en zal dan niet online zijn)