[linux] Re: Hoe de internetconnectie 'eth0' te activeren? - DEELS OPGELOST

Bas Roufs basroufs op gmail.com
Zo Jan 25 10:36:35 CET 2009

Hallo Ulrich, Fred, Jelle, Joop, Paai en allemaal

> heb je al gekeken hoe bij je desktop de instellingen van IP, DNS, Gateway, etc. staan
> aangegeven? Wanneer je precies die instellingen over neemt, dan zou het toch moeten
> lukken, lijkt mij . .

Dit heb ik afgelopen woensdag gedaan en mede daardoor kwam de
connectie toen tot stand. Sindsdien functioneert die
internetverbinding vanaf de laptop in ieder geval hier thuis.

> Gewoon op de router inloggen en de DNS setting checken

Ook dat heb ik woensdag boven water gekregen en verwerkt in de nu wel
werkende instellingen.

> kdesudo kedit /etc/network/interfaces

>auto lo
>iface lo inet loopback
>auto eth0
>iface eth0 inet dhcp
>auto eth1
>iface eth1 inet dhcp

Ook op mijn laptop ziet 'interfaces' er sinds afgelopen woensdag zo uit.

Hoe dan ook:: ook enkele dagen later blijft de internetverbinding
vanaf de laptop bij mij thuis functioneren.
Blijft alleen nog de vraag over hoe het ding zich zal gedragen als ik
het elders probeer in te pluggen of draadloos te verbinden. Wanneer ik
iets op dat vlak te melden heb, doe ik dat langs deze weg. In ieder
geval bedankt voor al het meedenken de afgelopen weken.

Vriendelijke groet,

Bas.

--
Viaconsensus