[linux] Re: x-terminal bouwen..

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Zo Jan 25 20:01:16 CET 2009

Huub Reuver wrote:

> Wat wil je met meer dan 480MB doen (512-32MB grafisch geheugen)?

Dat was nog een open overpeinzing.
Klassiek X (dus apps op de x86_64 doos en display op de Epia)
Of toch ook dingen op de epia draaien via nfs/AoE/etc.
Mijn NCD heeft maar 64MB en op 't werk heeft een NCD nog minder en dat
werkt prima met aftandse Sun hardware.
Dus ja, ik ken de praktijk.

> SSH in combinatie met TFTP, NFS of AoE is natuurlijk onzin.
> Even buiten dat het de sessie vertraagd.
>
> Met een X-terminal kun je zonder, maar je netwerk moet dan wel goed
> zijn afgeschermd. In feite kan iedereen die op het netwerk komt meekijken
> met jou.

Zeker, dus daar zou een epia met C7 nog wat kunnen betekenen? (hardware
ondersteunde encryptie)

Ik ga nog eens wat zaken op een tijtje zetten..

Dank!

Udo