[linux] HD-probleem

hans rood hansrood op xs4all.nl
Di Jan 27 02:20:33 CET 2009

Partitie hda6, mijn Linuxpartitie is lijkt niet meer te lezen, d.w.z
grub, fsck, mount en dd geven het na ca. een minuutje op.

Wat nog wellukt is:

dd vanaf het tweede blok
mount met type=reiserfs

reiserfsck geeft op blok 885043 een badblock-fout en geeft dan pas op.
Dit blok is volgens debugreiserfs een bitmap-blok.

Dus lijkt mij dat blok 1 en blok 885043 corrupt zijn.

Zou ik die hda6 nog kunnen repareren of kan ik beter alles wat leesbaar
is naar een tweede schijf te saven? Watdenken jullie?

Ik heb alleen een paar niet erg recente backups van mijn homedir.

groet
hansr