[linux] Re: NAS & Tux

Wo Jan 28 09:39:05 CET 2009

On Tue, Jan 27, 2009 at 11:07:52PM +0100, hans rood wrote:
> Op maandag 26-01-2009 om 12:27 uur [tijdzone +0100], schreef Daniel von
> Asmuth:

> Daniel.
> Ik heb (al een jaar of zo) een doos met zo'n ding (Netcenter Network
> Harddrive van Western Digital).
> Die heb ik zojuist even aangesloten en zag het volgende:
> ===============
> Interesting ports on ambulant12 (192.168.178.112):
> Not shown: 1707 closed ports
> PORT     STATE SERVICE
> 80/tcp   open  http
> 111/tcp  open  rpcbind
> 139/tcp  open  netbios-ssn
> [...]

Dat is het punt nu juist. In feite heb je te maken met een servertje met
Samba. De eerste vraag is of/hoe je root access kan krijgen en de tweede
of/hoe je je eigen Linux erop kan installeren. In dit verband zijn die
twee CDs interessant. Zou je zou vriendenlijk kunnen zijn om te
vertellen wat daar op staat?

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth