[linux] Re: WIFI verbinding laptop - hoe vind ik een met Linux goed werkende

paai J.J.Paijmans op uvt.nl
Vr Jan 30 07:09:22 CET 2009

Bas Roufs wrote:...

> BELANGRIJKSTE SPECIFICATIES verderop hieronder. Mijn vraag is nu: hoe
> kan ik die goed werkende externe WIFI adapter vinden?

Er zijn een aantal usb dongels waarbij al op de doos staat dat
ze ook voor Linux werken. Anders de verkoper vragen. In negen van
de tien gevallen zal hij het niet weten, zeker niet bij Paradigit of Mycom,
maar in kleinere winkeltjes zijn ze vaak wat beter.

Alternatievelijk in de winkel opschrijven wat ze er hebben
(ook de chipset die erop zit!), naar huis gaan, opzoeken op
Internet welke met Linux werken.

Kubuntu 8.10 is sterk verbeterd wat betreft drivers en herkenning,
dus als je dongel met linux kan werken zorgt Kubuntu wel dat het
automagisch geregeld wordt.

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI              013-4662693