[linux] Re: WIFI verbinding laptop - hoe vind ik een met Linux

Jelle de Jong jelledejong op powercraft.nl
Za Jan 31 15:30:49 CET 2009

Ulrich � wrote:
> Am Samstag, 31. Januar 2009 11:29:55 schrieb Daniel von Asmuth:
> <--->

> zelf heb ik ook een Linksys Wireless-G Notebook Adapter, maar dan voor USB. Hij wordt
> gemakkelijk herkend en ge�ntegreerd onder Debian 4.0. (de kernelmodule heet rt73, het
> grafische konfiguratieprogramma is 'rutilt').
>
> Bas: volgende keer dat wij elkaar zien, geef ik jou mijn WiFi-ding mee, dan kun je
> testen of hij werkt. Ik heb hem hier toch niet echt nodig (op dit moment).

Hoi Ulrich,

Die Linksys rt73 notebook adapters heb ik hier ook liggen, ik heb ze
gebruikt om te testen, maar ik vond ze instabiel bij constant
downloaden, er was ook heel veel log activiteit en hij moest zich
constant blijven reconnecten. Het werkt wel soort van, maar echt
prettig vond ik het niet. Ik heb de rt73 momenteel nog als "not
recommended" op mijn lijst staan.

http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?msg=5;filename=rt73usb-log.txt;att=1;bug=505152

Met vriendelijke groet,

Jelle