[linux] Re: dynamically linked directories in mysql

paai j.j.paijmans op uvt.nl
Do Jun 18 15:34:27 CEST 2009

Paul Slootman wrote:...

> Dat ziet er an sich allemaal prima uit.
> Hoe ziet de symlink er uit die je gemaakt hebt? (Alsook de directory
> waar die symlink in staat). Dus de permissies van die dingen graag...

De symlink wordt gemaakt met

/var/lib/mysql$ ln -s /mnt/ttt/ttt ttt

en ziet er als volgt uit

lrwxrwxrwx  1 paai    paai          12 Jun 18 15:20 ttt -> /mnt/ttt/ttt/

(paai en mysql horen allebei tot de group users met rwx rechten)

Maar ik zal straks eens proberen of het herstarten van de mysql-server
na het creeren van de link iets uitmaakt. Bij het domweg copieeren van
zo'n directory maakt het niets uit, maar je kunt niet weten...