[linux] Re: usb ethernet server

Jelle de Jong jelledejong op powercraft.nl
Ma Jun 29 14:07:36 CEST 2009

Folkert van Heusden wrote:
> Hi,
>
> Weet iemand een device als dit:
> http://www.tripplite.com/en/products/model.cfm?txtSeriesID=518&txtModelID=4037
> maar dan compatible met Linux?
>
> Dus een apparaatje waar je je usb devices kunt inpluggen en die je dan
> via ethernet kunt benaderen.
>
> Folkert van Heusden

Ik weet niet waarvoor je hem wil gebruiken, maar ik heb diverse van die
dingen getest en deze waren niet stabiel genoeg of werkte niet. Ik heb
enkel in mijn test logs staan dat ik deze:

WL-201 V2 van Sitecom Europe BV heb gestest deze werkt dus niet. Volgens
mij was de V3 versie wel weer de moeite waard om te gaan testen.

Ik ben vooral geïnteresseerd in mini kastjes met embedded Linux die en
cups en saned server kunnen draaien voor printen en scannen. Vooral het
scannen is een probleem, gezien hier geen standaard voor is zover ik
weet. Ik heb hele mooie Linux to Linux oplossingen met cups en saned die
ik gebruik bij bedrijven.

Ik hoop dat je er wat aan heb.

Met vriendelijke groet,

Jelle