[linux] Re: Gezocht: Linux config tool voor axis webcam

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Di Mrt 3 23:20:42 CET 2009

Op 20090303 om 22:34 schreef Ad van den Broek:

> Dan zul je wel het IP-adres moeten weten

Uit de informatie van de original poster:

  Doe een broadcast ping   ( b.v. `ping -b 192.168.1.255` )
  In de ARP cache staat het IP adres  ( `/usr/sbin/arp -an` ),
  je herkent het aan het MAC-adres van de AXIS

> en dat wilde ik net met zo'n util gaan detecteren en wellicht aanpassen.

Ongetest:

    #!/bin/bash
    MACAXIS=$1
    ping -c 2 -b 192.168.1.255