[linux] Re: Gezocht: Linux config tool voor axis webcam

Ad van den Broek advandenbroek.nl op gmail.com
Di Mrt 3 23:39:04 CET 2009

Ha Geert,

>  Doe een broadcast ping   ( b.v. `ping -b 192.168.1.255` )
>  In de ARP cache staat het IP adres  ( `/usr/sbin/arp -an` ),
>  je herkent het aan het MAC-adres van de AXIS
>    #!/bin/bash
>    MACAXIS=$1
>    ping -c 2 -b 192.168.1.255
>    /usr/sbin/arp -an | grep $MACAXIS

Dank voor het meedenken,
Mij zal dit wellicht nog net lukken, echter....

Dit geldt dan nog wel ben ik bang.

Ik leefde even in de veronderstelling dat er wellicht voor dergelijke devices
een kant en klare util rondzwierf maar ik zal blijkbaar toch terug moeten vallen
op het betere handwerk.