[linux] Re: software gezocht voor installatie logboek

Michiel Piscaer michiel op piscaer.com
Wo Mrt 11 22:12:06 CET 2009

Paul de Vries schreef:
> ik ben op zoek naar software om mijn installatie en onderhouds info op
> te slaan. ik denk daarbij aan een web applicatie, pagina met historie
> die verwijst naar inhoudelijke items, die weer bestaat uit platte
> tekst, code, en al dan niet zichtbare systeem output, zeg maar script
> output met commentaar er tussendoor, en dan niet verzuipen in de
> output van de commando's. de informatie is alleen voor mezelf bedoeld
> maar ik wil het wel graag vanuit verschillende os'en kunnen benaderen.
>
> in eerste instantie lijkt blogging daarvoor wel geschikt, bv wordpress
> [...]

Hoi,

Zelf zet ik de gehele /etc/ in een Subversion systeem, middels trac
bekijk ik de history over een bestand cq wijziging. In de Wiki hou ik
documentatie bij.

Persoonlijk vind ik het erg fijn werken op plekken waar je configuraties
niet gelijk goed hebt. Maar eerst een dag of langer aan het werk bent
voor dat je de configuratie werkend hebt.

Wanneer je het geheel werkend hebt kan je de diff van de bestanden
bekijken. En hier kan je dan gemakkelijk een handleiding van schrijven.

Met vriendelijke groet,

Michiel Piscaer