[linux] Re: Belasting

Michiel Zandbelt mzandbelt op xs4all.nl
Wo Mrt 25 12:45:47 CET 2009

*Hoi,
In reactie op dit bericht meld ik mijn ervaring onder dit bericht (zie beneden)

Date: Sun, 8 Mar 2009 16:54:19 +0000
From: Robert Best
Subject: [linux] Re: Belasting
*
Ik schriijf de belastingdienst, kantoor Buitenland in Heerlen, per
brief:

Het lukt niet om aangifte te doen met het ca2008_nl_linux package.
Evenals
vorig jaar is het lastig om Nederlandse als nationaliteit en Portugal
als
woonland in te vullen omdat de landenlijst niet scroll-t. Maar dit jaar
accepteert het programma de moeizaam verkregen invulling niet. Op
Akkoord
drukken geeft de foutmelding Kies eerst uw nationaliteit, en blokkeert
daarmee de aangifte. Ik verzoek de belastingdienst een bruikbaar
programma
voor Linux ter beschikking te stellen.

en wacht hun antwoord af. Bij voorbaat dank voor hulp.

Robert

Ik heb een vergelijkbaar probleem ervaren zowel vorig jaar als thans.
Mijn vrouw is half-engels en wij moeten wat spaartegoeden in het Verenigd Konikrijk opgeven in Box 3.
Inderdaad is de landelijst niet scrollbaar naar beneden in het linux aangifteprogramma.

Ik sla me er tot nu toe doorheen met trial-and-error:
ik ga op het onderste zichtbare land staan en dan tel ik hoe vaak ik op de pijltje-naar-beneden-toets druk voor ik Enter geef en kijk wel land er komt, aldus uitgevonden  dat ik 36 of 37 keer pijltje naar beneden moet indrukken om Verenigd Koninkrijk in beeld te krijgen.
Raar maar waar.Het lukt dus wel, maar hoezo gebruiksonvriendelijk.

Als dit en de lastige hokjes kwestie (geen vinkjes zichtbaar maar alleen boven en links schaduw danwqel onder en rechts schaduw van het vierkantje dat wel of niet geslecteerd is), dan was het al weer een stuk makkelijker.

Ook dit jaar ga ik weer onder linux aangifte doen.
Hopelijk accepteert ie Verenigd Koninkrijk verkregen zoals beschreven ook dit jaar weer gewoon....

Mag toch hopen dat de fiscus een nog iets modernere versie van het linux aangfite programma zal ontwikkelen?

Michiel

Pardus Linux gebruiker