[linux] software gezocht voor installatie logboek

Paul de Vries pdvsfh4 op xs4all.nl
Wo Mrt 11 16:54:38 CET 2009

ik ben op zoek naar software om mijn installatie en onderhouds info op
te slaan. ik denk daarbij aan een web applicatie, pagina met historie
die verwijst naar inhoudelijke items, die weer bestaat uit platte
tekst, code, en al dan niet zichtbare systeem output, zeg maar script
output met commentaar er tussendoor, en dan niet verzuipen in de
output van de commando's. de informatie is alleen voor mezelf bedoeld
maar ik wil het wel graag vanuit verschillende os'en kunnen benaderen.

in eerste instantie lijkt blogging daarvoor wel geschikt, bv wordpress
of mediawiki, maar aan de andere kant lijkt het ook weer met een mug
op een kanon schieten.

A: wat is de simpelste manier voor:

1. dagboek pagina
- gisteren
-- aap -> aap artikel
-- noot -> etc
-- mies
- vandaag
-- wim
-- zus
-- jet

2. aap artikel
howto do aap
blabla
<code>
+<output> standaard onzichtbaar, wel zichtbaar te maken, en vooral ook
doorzoekbaar.
more about aap
<code>
blabla
<code>

B: hoe houden anderen dit soort informatie toegankelijk?

mvg paul.