[linux] Re: SUN geen vriend meer?

Vr Mrt 27 16:56:50 CET 2009

On Fri, Mar 27, 2009 at 01:43:36AM +0100, Hans van der Made wrote:

> Sun Microsystems heeft inderdaad een concurrerend besturingssysteem,
> maar daarnaast draait een flink deel van hun klanten Linux op hun ijzer,
> dus "tegen Linux keren" lijkt me wat ongenuanceerd. Het is net als bij
> politieke partijen, die in verkiezingstijd graag verschillen benadrukken
> en tegelijkertijd weten dat ze elkaar daarna hard nodig hebben.
>
> Dat Linux een flink deel van de Solarismarkt heeft afgesnoept en dat
> Linux in bepaalde opzichten veel verder is dan Solaris (denk aan
> installers, packaging, beschikbare applicaties) is ze al enige tijd
> [...]

SUN doet veel aan Open Source (Open Solaris, Java) en ze hadden rond de
eeuwwisseling een eigen Linux distro, maar de laatste tijd concurreren
ze tegen Linux - over SUN support voor Linux op hun x86 ijzer heb ik
weinig gemerkt; ik kreeg eens te horen "ja, we ondersteunen dat feature,
maar dan moet u eerst Solaris installeren".

Het gerucht gaat dat de ondergaande zon door Big Blue zal worden
overgenomen zodat de toekomst misschien Solaraix op PowerSparc heet.

Met vriendenlijke groet,

Daniel von Asmuth

--
		hooper the poop shat on the stoop