[linux] Re: ben ik blacklisted??

Fred Mobach fred op mobach.nl
Vr mei 1 15:19:28 CEST 2009

On Thursday 30 April 2009 16:10:21 Faust Nijhuis wrote:

> Als controle heb ik ook andere IP adressen getest of deze op een
> blacklist voor komen.
> Ok heb random een 10 tal IP adressen ingevoerd
> (http://www.mxtoolbox.com/blacklists.aspx) en ze komen allemaal op
> een blacklist voor.
> Dus ik heb mijn twijfels over de betrouwbaarheid van deze test.

Dat mag, maar dat zegt niets. De vraag van Daniel beantwoorden betekent
dat daarover uitsluitsel kan worden gegeven.

Omdat je nu hebt aangegeven waarmee de die RBL's hebt geraadpleegd heb k
dat ook eens gedaan voor 213.136.17.136 (mijn eigen mailserver).
Resultaat :
Checking 213.136.17.136 against 118 known blacklists...
Listed: 0 time(s)
Timeouts:11
Dit lijkt me uitermate controleerbaar en betrouwbaar.

[gok mode]
Je geeft nog niet genoeg informatie om iets zinnings over jouw situatie
te geven. Maar ik kan me een paar dingen voorstellen :
- je krijgt een hit in lijst met 100 % dekking,
- die IP adressen van je zitten in consumenten netwerken.
[/gok mode]
--
Fred Mobach - fred op mobach.nl - postmaster op mobach.nl
website : http://fred.mobach.nl