[linux] Re: .wav to .mp3 to email?

Oscar Roozen linux op okkie.nu
Do mei 14 17:17:03 CEST 2009

Robert Best wrote:
> Ik zoek een gebruiksvriendelijke .wav naar .mp3 converter.
> Voor Linux uiteraard, hoeft geen freeware te zijn.
> Graag een tip.

Zoek je een CLI of een GUI tool? Beiden kunnen gebruikersvriendelijk
zijn. Beiden kunnen ook draken zijn...

Maar dit terzijde.

Heeft iemand dit wiel al eens uitgevonden:

XS4ALL's Voip-telefooncentrale kan voicemails per email versturen als
.WAV. De Fritz!Box die ik nu van ze heb, kan dat ook. Ook weer als .WAV.

Als ik dit vanaf mijn GSM wil beluisteren, duurt het onnodig lang om te
downloaden. Ook al heb ik tegenwoordig een flat-rate abonnement, het is
zonde van de tijd. Ik zou dit graag naar MP3 converteren, en dan wel
mono en op een lage bitrate. Lijkt me niet zo heel moeilijk om dat met
wat scriptjes in mijn mailserver te hangen.

Heeft iemand dat al eens gedaan?