[linux] Re: Gezocht: Function GetLength(EventQueue)

Oscar Roozen linux op okkie.nu
Vr mei 15 10:02:00 CEST 2009

Ad van den Broek wrote:
> Sorry, ik bedoel hier een named pipe

En daar laat je meerdere processen naar schrijven? Dapper! Hoe heb je de
locking geregeld? Of zijn het hele korte blokjes data, dan heb je kans
dat het wel goed gaat.

> En dan wil ik dus eigenlijk weten in hoeverre deze vol zit.

Voor zover ik weet kan dat niet. Misschien je kan met loopje rond
select() kijken of een van open file-descriptors wat te melden heeft. Je
kan dan alle writers een eigen pipe geven en met 1 select(...) al die
pijpjes bewaken.

Waarom zou je de lengte van de queue willen weten?