[linux] Re: Gezocht: Function GetLength(EventQueue)

J. mailing-lists op xs4all.nl
Vr mei 15 10:11:42 CEST 2009

On Fri, 15 May 2009, Ad van den Broek wrote:

> Sorry, ik bedoel hier een named pipe
> En dan wil ik dus eigenlijk weten in hoeverre deze vol zit.

Het is alweer een tijd geleden dat ik mij met ipc heb bezig gehouden, maar
volgens mij kan dit gewoon niet betrouwbaar. Omdat je niet van te voren
weet hoe groot ieder stuk data is wat geplaatst wordt door 1
vd. processen. Daarom heb je dus verschillende manieren voor ipc. Met
iedere zijn voor en nadeel.

Op de vger kernel c-programming lijst kunnen ze je hier alles over
vertellen en zitten gozers die zich iedere dag hiermee bezig houden.

Wel netjes vragen :-)

Suc6

J.