[linux] Re: .wav to .mp3

J. mailing-lists op xs4all.nl
Vr mei 15 19:55:43 CEST 2009

On Fri, 15 May 2009, Robert Best wrote:

> Geen principieel bezwaar tegen command-line, maar ik kan alleen
> twolame-0.3.12.tar.gz vinden en dat is niet gebruiksvriendelijk te
> installeren imho.
> Robert

Hoi,

probeer de volgende keer gelijk in het begin even de distro. die je
gebruikt aan te geven. Dan kunnen mensen dat gelijk meenemen in het
antwoord. Anyway er is een .deb package en die heb ik dus geinstalleerd.

Mischien heb je al mplayer geinstalleerd ?

Dan kan je van ADPCM naar PCM op deze manier converteren:

~: mplayer -ao pcm input.wav -ao pcm:file=output.wav

En dan bijv.

~: ffmpeg -i ikbeneen.mp3 ikwaseen.wav

met mplayer (bijv. het repareren van gebroken .wav files)
http://en.linuxreviews.org/HOWTO_Convert_audio_files
http://en.linuxreviews.org/MPlayer

Hier trouwens bij de eerst 10 hits op google.

This indicates that the data was compressed using Microsoft's ADPCM
codec; LAME supports PCM only. Try using ffmpeg:

En dan komt ffmpeg zoals ik boven al aangaf...

Doeiii..

J.