[linux] Re: .wav to .mp3

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Za mei 16 16:16:54 CEST 2009

Robert Best wrote:
> Udo: Het beginformaat is al gecomprimeerd met ADPCM.
>  Dus je zou het kunnen dik-maken met sox (naar 16 bit 44.1 Khz en stereo
>  enzo, en dan mp3'en met lame.    )
>  Ziet er niet optimaal uit?
>  Wel zie ik mogelijkheden om raw pcm door lame te gooien.
>  Je zou dan met sox de ADPCM in ruwe pcm kunnen omzetten en dan met lame
>  bewerken met o.a. de opties -r en -s.
>
> Sorry, hier snap ik bijna niks van.

Jouw ADPCM.
Die met sox naar ruwe PCM ombouwen (man sox).
Of met mplayer. Etc.
dan die uitvoer door lame laten MP3'en met door jouw accepteerbare
instellingen.
Zo lastig is dat toch niet?

Aan de andere kant is je huidige formaat ook al aardig beperkt en
gecomprimeerd. Dus waarom nog vasthouden aan mp3 als ADPCM ook
afspeelbaar is?