[linux] Re: Mensen met stepbridge-ervaring onder wine? (inmiddels gelukt)

Oscar Roozen linux op okkie.nu
Ma mei 18 12:35:39 CEST 2009

Julien Michielsen wrote:
> En dat niet alleen: blijkbaar ook een aandrang hebbend een nietszeggend
> antwoord te geven op een vraag die je duidelijk  niet  snapt. Waarom houd je
> jouw mond niet als je niet weet waar het over gaat. Door dit nietzeggend
> geneuzel weerhoud je er andere mensen ervan een serieus antwoord te
> geven op een serieuze vraag.

Dit slaat werkelijk helemaal nergens op, maar daar ben je gelukkig zelf
ook al achter. Als je een beperkte set antwoorden wil hebben, moet je
multiple choice vragen stellen.

Als jij hier binnen komt vallen met een vraag over Bridge, mag ik dan
niet zeggen dat ik in eerste instantie aan een ander soort bridge dacht?

Ik begrijp dat je op zoek bent naar mensen die

1) Bridgen op internet;
2) Linux gebruiken;
3) Actief deze lijst lezen.

Mijn indruk is dat je hier een subset van een subset van een subset aan
het zoeken bent, en dat dat statistisch gezien een vrij kansloze
zoektocht is. Daarom probeerde ik je een beetje met een knipoog aan te
moedigen om het toch maar gewoon te proberen, liefst in overleg met de
makers van Stepbridge.

Ik heb de moeite genomen om te kijken wat Stepbridge is. Ik heb gekeken
of ik een anoniem trial accountje kon aanmaken, maar dat kon helaas
niet. Ik heb de moeite genomen om toch een uitgebreid antwoord in te
tikken, waarbij ik je toch niet afgezeken heb of zoiets. Het was alleen
helaas niet het antwoord dat je wil horen dus had ik mijn mond moeten
houden...

> Laat ik nu serieus en inhoudelijk verder gaan.

Had dat nou meteen gedaan.

> [...]
> ingegaan.  Onder wine kon ik stepbridge opstarten: je kunt daarna inloggen en
> een "bridgezaal" betreden om een tafel te zoeken waaraan je mee kunt spelen.
> Inmiddels heb ik twee keer een half-uurtje ge-stepbridged, en dat ging
> allebei de keren prima.  Ik heb er inmiddels vertrouwen in dat het goed gaat
> stepbridge onder Linux te spelen. Mochten er bridgers zijn die het ook willen
> proberen: mijn eerste ervaringen zijn goed. Wanneer ik dit nog een paar keer
> probleemloos heb kunnen doen zal ik dat aanmelden bij wine en ook bij de

Mooi. Heb je toch mijn advies opgevolgd en de ervaring met de lijst
gedeeld. Jammer dat het weer zo slecht was, maar nu klaart het toch weer
een beetje op. ;-)

Veel bridge-plezier toegewenst!