[linux] Re: Mensen met stepbridge-ervaring onder wine? (inmiddels gelukt)

Oscar Roozen linux op okkie.nu
Ma mei 18 12:50:51 CEST 2009

Julien Michielsen stoort zich aan:
> "StepBridge is de officiƫle internetbridgeclub van de Nederlandse Bridge
> Bond (NBB)."
>
> Okay. Het is een bridgeclub.

En vervolgens: StepBridge is gebruikersvriendelijk en Nederlandstalig.
Ik vond dat een wonderlijke wending in het verhaal.  Is het nou een club
(verzameling mensen) of een programma (verzameling componenten)?

Ik geef toe dat ik deze vraag beter aan de webmaster had kunnen stellen.

> Nou is het vervelend wanneer je met vier man
> aan een tafel zit te bridgen en er - om onverklaarbare reden - een van de
> spelers wegvalt. De andere drie zitten dan voor joker ( ;-) ) en blijven
> wachten op een kaart van de weggevallen vierde. Om die reden vroeg ik om drie
> anderen zodat we met zijn vieren konden proberen of wine+stepbridge een
> stabiele combinatie was. Viel er dan een weg dan wisten de andere drie waar
> het aan lag, en zouden ze geen verwijtende gevoelens hebben naar degene die
> onverklaarbaar wegviel zodat ze niet verder konden spelen.

Maar dat zal toch wel op een of andere manier in de software afgevangen
moeten worden? Bij on-line spellen zijn er duizenden manieren waarop
iemand plots off-line kan gaan. Windows loopt vast; de provider heeft
storing; de stroom valt uit; dialup-verbinding valt weg. Een beetje
programmeur heeft daar allang rekening mee gehouden en een recovery
ingebouwd.

Maar ik begrijp je behoefte om te testen wel. Vandaar mijn vraag of er
geen zandbak is waar je dat kan doen. Ook niet ongewoon bij on-line spelen.

> Nou zijn linux en bridge onvergelijkbaar, maar ik denk bridge (als hobby)
> leuker te vinden dan linux.

Ik heb bij een vorige werkgever redelijk intensief contact gehad met
mensen van de Bridge-bond. Zeer enthousiaste mensen, zeker weten!

Het bridge-virus is - ondanks 2 weken blootstelling aan de regels - niet
op mij overgeslagen en nu 10 jaar later zijn ze echt weggezakt.

> Hoop het hier ook een beetje goed te hebben gemaakt naar Oscar toe.

Ach, welja. Mijn originele post kan best bijdehand overgekomen zijn. Dat
zie ik nu ook wel. Verdere communicatie hierover via de lijst lijkt mij
off-topic, dus als je nog een robbertje door wil knokken kun je dat via
oscar@ mijn domijn doen. ;-)