[linux] Re: .wav to .mp3

Oscar Roozen linux op okkie.nu
Ma mei 18 13:06:05 CEST 2009

Udo van den Heuvel wrote:
> 1200K is klein, tegenwoordig.

Als ik het via GPRS naar mijn GSM wil mailen is 1200K nog steeds net zo
groot als vroeger. Zijn de bitjes bij jou gekrompen of zo?

> En, belangrijk, 't is grafisch, want ik bespeur CLI-angst?

Ik zou juist liever een CLI-versie lusten, gezien mijn eerdere mail in
deze draad. Maar er zijn genoeg suggesties voor mijn toepassing
binnengekomen, dus je hoeft niet te antwoorden. ;-)

Nu nog iemand die onderstaand recept als eens gebakken heeft:

1) procmail-filter om WAV-voicemails af te vangen;
2) mime-decodertooltje (metamail?) om de WAV eruit te halen;
3) wav -> mp3 tooltje (zie deze draad) voor optimalisatie;
4) mp3 doormailen naar mailbox (triviaal).

Problemen voorzie ik op het gebied van security en het opruimen van
uitgepakte bestanden. Geen moeilijke problemen, maar waarom zou ik ze
oplossen als iemand anders dat al gedaan heeft? Daar ben ik te lui voor.

Iemand?