[linux] Re: .wav to .mp3

Robert Best robert.w.best op gmail.com
Ma mei 18 15:43:07 CEST 2009

2009/5/17 Udo van den Heuvel <udovdh op xs4all.nl>
> op
> een
> vroeg
> hebben
>
> 1200K is klein, tegenwoordig.
> Had je de genoemde Audacity al geprobeerd?
> Leest veel, schrijft veel. Ook MP3.
> En, belangrijk, 't is grafisch, want ik bespeur CLI-angst?
>
> Udo

Audacity in Ubuntu maakt van 1.2 M wav 1.7 M mp3.

CLI angst? Nee, wel moeheid, herinneringen aan planken vol dikke manuals om
de juiste commands, met keuze uit tientallen opties, te vinden en dan te
typen op een terminal om het mainframe te laten doen wat ik wilde, wat ie na
voldoende errors ook wel deed.

Sox is simpel vergeleken daarmee, maar nee dankje, als een prg met CLI goed
is dan is er nu wel een GUI voor gemaakt. Soms eentje die het erger maakt
met raadselachtige ikoontjes, maar dan komt er wel iets beters.

 Robert