[linux] Re: site ontwerpen

Liset Karman lkfv op xs4all.nl
Di mei 19 09:59:35 CEST 2009

frans bos schreef:
> Joomla en Wordpress zijn simpelere. Maar ik ben hier niet naar op zoek.
> Het is mijn bedoeling dat mijn leerlingen een site maken met daarin een
> structuur die ze zelf kunnen aanbrengen. Joomla en Wordpress werken met
> vaste sjablonen voor een gehele site. En bij mij moet dat individueel
> zijn. Nu gebruiken ze nog Frontpage. Maar dat wil ik eruit.
>
> MVG Frans

Hallo Frans,

Op welk niveau wil je je leerlingen iets leren over websites en
webpagina's ?
Lager voortgezet onderwijs: hou het bij frontpage of kies iets als
openoffice of kompozer of wat mensen verder nog suggereren.
Middelbaar voorgezet onderwijs: kies een heel goed boek en neem er een
editor als Bluefish of Amaya bij plus de website van het w3c.
Hoger voorgezet onderwijs: neem een goed boek, de website van het w3c,
bouw een LAMP en ga aan de slag met html, CSS, javascript en PHP. Als
afronding kun je voor hen gebruiken; een kantenklaar blog of CMS voor ze
om de werking ervan uit te pluizen, niet om er hun site mee te maken.

Hopelijk heb je hier iets aan.

mvrgr
Liset